تاریخ انتشار: دوشنبه 1400/12/02 - 11:32
کد خبر: 424897

دستگاه بلوک زنی| مقایسه دستگاه بلوک زنی اتوماتیک و دستی

دستگاه بلوک زنی| مقایسه دستگاه بلوک زنی اتوماتیک و دستی

انواع دستگاه بلوک زن دستی، نیمه اتوماتیک و اتوماتیک از نظر قیمت با یکدیگر تفاوت زیادی دارند. در واقع، طبیعی است که هر چه قدرت اتوماسیون یک دستگاه بیشتر شود، قیمت بالاتری نیز داشته باشد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ دستگاه بلوک زنی چیست ؟ با مقایسه دستگاه بلوک زنی اتوماتیک و دستی همراه ما باشید. شرکت افزار بتن سرمد از برترین تولید کنندگان دستگاه های بلوک زنی در کشور است که علاوه بر ارائه تجهیزات و دستگاه های بلوک زنی، اقدام به نگارش  و انتشار مقالات تخصصی متعددی در زمینه این تجهیزات می کند تا گامی در جهت ارتقا دانش و آگاهی افراد علاقمند به این صنعت برداشته باشد. در این مقاله نیز مقایسه دستگاه بلوک زنی اتوماتیک و دستی می پردازیم. لطفا تا انتها مارا همراهی کنید.

 

بلوک به عنوان یکی از مصالح سبک و پرمصرف در امر ساخت و ساز به حساب می آید. تولید بلوک از طریق یک دستگاه مخصوص تحت عنوان دستگاه بلوک زنی صورت می گیرد. بلوک زن ها انواع مختلفی دارند که در یک دسته بندی کلی می توان آن ها را در دو گروه دستی و اتوماتیک طبقه بندی کرد. در مقایسه دستگاه های بلوک زن اتوماتیک و دستی، مهم ترین نکته کاهش بالقوه حجم کارهای فیزیکی است که باید توسط اپراتور انجام شود. همچنین، یک بلوک زن اتوماتیک می تواند از قالب های مختلف برای تولید بلوک استفاده کند. بنابراین، با یک دستگاه بلوک زن اتوماتیک می توان انواع بلوک ها را با اهداف مختلف تولید نمود. یک دستگاه بلوک زنی صرف نظر از دستی و اتوماتیک بودن آن، دارای قسمت های اصلی زیر است:

  • قالب دستگاه
  • بدنه دستگاه
  • سمباده دستگاه

وقتی مخلوط شن، سیمان و پوکه درون دستگاه بلوک زن قرار می گیرد، طی مراحلی از این اجزا عبور می کند تا در نهایت بلوک تولید شود. در تولید بلوک با بلوک زن دستی، بخش زیادی از کارهای هر قسمت باید توسط یک اپراتور انجام گیرد. اما در یک دستگاه بلوک زن اتوماتیک تمامی مراحل توسط موتور و به شکل اتوماسیون انجام خواهد شد.

دستگاه بلوک زنی| مقایسه دستگاه بلوک زنی اتوماتیک و دستی

انواع دستگاه های بلوک زن دستی و اتوماتیک چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟

دستگاه های بلوک زن دستی و اتوماتیک در شکل های مختلفی تولید می شوند. تفاوت هر یک از این دستگاه ها با یکدیگر عمدتا در میزان اتوماسیون و پیچیدگی عملکرد آن ها است برای مثال، برخی از دستگاه های بلوک زن دستی، تنها قادر به تولید بلوک هایی با اندازه مشخص هستند. اصلی ترین انواع دستگاه های بلوک زن دستی و اتوماتیک در ادامه معرفی می شوند.

·دستگاه بلوک زنی دستی تخم گذار

این دستگاه برای تولید بلوک هایی با ابعاد مشخص به کار می رود. تولید بلوک با دستگاه بلوک زن دستی تخم گذار به صورت ردیفی انجام خواهد شد یعنی بعد از تولید تعداد مشخصی بلوک، دستگاه به جلو حرکت می کند و ردیف بعدی ساخته می شود. برای بلوک زنی با این روش، لازم است بخشی از کارها به صورت دستی انجام گیرد.

·دستگاه بلوک زن نیمه اتوماتیک

دستگاه بلوک زن نیمه اتوماتیک می تواند به صورت ثابت و یا تخم گذار عمل کند. در مرحله ویبره مخلوط سیمان و شن و همچنین مرحله پرس آن، نیازی به دخالت افراد نیست. ابعاد بلوک های تولید شده با دستگاه بلوک زن نیمه اتوماتیک دقیق تر از دستگاه های دستی است.

·دستگاه بلوک زن اتوماتیک

بهترین روش تولید بلوک بدون نیاز به دخالت اپراتور، استفاده از دستگاه اتوماتیک ثابت است. در این روش، بلوک با ابعاد دقیق تولید می شود. بلوک های تولید شده با این دستگاه پس از خشک شدن به انبار انتقال پیدا می کنند. اصلی ترین مزیت این دستگاه، توانایی ساخت انواع بلوک با قالب های مختلف است. بنابراین به نظر می رسد که تولید انواع بلوک تزیینی با استفاده از دستگاه های بلوک زن اتوماتیک نیز کار ساده و با صرفه ای باشد.  از جمله این محصولات می توان به دستگاه بلوک زنی اتوماتیک 12 قالبه سیلو دار BT6000 اشاره کرد.

دستگاه بلوک زنی| مقایسه دستگاه بلوک زنی اتوماتیک و دستی

مقایسه قیمت دستگاه های بلوک زن دستی و اتوماتیک

انواع دستگاه بلوک زن دستی، نیمه اتوماتیک و اتوماتیک از نظر قیمت با یکدیگر تفاوت زیادی دارند. در واقع، طبیعی است که هر چه قدرت اتوماسیون یک دستگاه بیشتر شود، قیمت بالاتری نیز داشته باشد. به این ترتیب، دستگاه بلوک زن اتوماتیک نسبت به دستگاه بلوک زن دستی و نیمه اتوماتیک گران تر خواهد بود. همچنین، در بین هر یک از انواع دستگاه های بلوک زن نیز قیمت دستگاه های مختلف فرق دارند. برای مثال، برند سازنده دستگاه، حجم بلوکی که می تواند تولید کند و ابعاد بلوک های تولید شده می تواند بر قیمت دستگاه تاثیر بگذارد. برای اطلاع از قیمت و خرید بهترین دستگاه بلوک زنی می توانید به وبسایت شرکت افزار بتن سرمد مراجعه نمایید.

خرید انواع دستگاه های بلوک زن دستی و اتوماتیک از شرکت افزار بتن سرمد

تهیه هر دستگاه بلوک زن دستی و یا اتوماتیک نیاز به اطلاعات اولیه ای دارد تا مشتری را از مزایای خرید آن ها آگاه سازد. همچنین، در بسیاری از موارد لازم است این امکان فراهم شود تا خریدار بتواند انواع دستگاه ها را با یکدیگر مقایسه کند. در این صورت، مصرف کننده می تواند بهترین دستگاه بلوک زنی را با بهترین قیمت خریداری کند.

شرکت افزار بتن سرمد یکی از تولید کنندگان مطرح انواع دستگاه بلوک زنی و ساختمانی است. از این رو، افراد می توانند جهت خرید دستگاه های بلوک زنی اتوماتیک و دستی به وبسایت این شرکت مراجعه نمایند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
حواشی جدید سریال «پایتخت»
ورود پلیس ضد شورش برای متفرق کردن دانشجویان در پاریس +فیلم
رئیسی: تحریم‌ ایران به نتیجه نخواهد رسید
مهلت انتخاب رشته دکتری امروز به پایان می‌رسد
داستانی از نجات یک کسب و کار با پنل پیامکی
بازی‌های بلاک‌چینی: گالا (Gala) پیشگام سرگرمی‌های آینده
بیش از ۳۰ مدل ایده عکاسی طبیعت (پسرانه و دخترانه)
گزارشی از زنده به گورشدن ۲۰ نفر در غزه + جزئیات
دستور مهم رئیسی برای دیوارکشی مرزهای ایران
تجمع دانشجویان حامی فلسطین در نزدیکی کاخ سفید+فیلم
تفاوت چاپ مش و چاپ استیکر در چیست؟
بعد از ژل لب چکار کنیم؟/ تا نخوانده اید تزریق ژل لب انجام ندهید!
ایران برای ایجاد یک پایگاه دائمی در دریای سرخ تلاش می‌کند
چرا مشارکت در دور دوم انتخابات مهم است؟
تحویل مشعل المپیک به فرانسه
جزئیات مشوق‌های مهارت آموزی برای سربازان
زمان تبلیغات داوطلبان مرحله دوم انتخابات
فقط این افراد می‌توانند در دور دوم انتخابات مجلس رأی دهند + جزئیات
کدام ورزشکاران و مربیان در ایران مسلمان شدند؟ +جزئیات
دهه سرآمدی آموزش در دانشگاه‌ها از امروز آغاز شد
حمایت اساتید دانشگاه در آمریکا از دانشجویان حامی فلسطین
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top